شرکت بهره برداری از شبکه های آبیاری کرخه و شاوور

نخستین شرکت بهره بردار دارای رتبه یک شبکه های آبیاری و زهکشی

سازمان آب و برق استان خوزستان

ّبهره بردار ، بهره بردار از شبکه های آبیاری ، شبکه آبیاری ، ابیاری ،شبکه ابیاری ، شبکه های ابیاری ، شبکه ، استان خوزستان ، اهواز ، حمیدیه
شرکت بهره برداری از

پایان عملیات ترمیم دایک مرزی ( خاکریز مرزی ) هورالعظیم و مهار خروج آب به سمت بخش عراقی تالاب

عملیات ترمیم دایک مرزی ( خاکریز مرزی ) هورالعظیم و مهار خروج آب به سمت بخش عراقی تالاب با تلاش شبانه روزی مجموعه شرکت آبیاری کرخه و شاوور به پایان رسید .

به گزارش روابط عمومی شرکت بهره برداری از شبکه های آبیاری کرخه و شاوور ، “دکتر صادقی” مدیرعامل شرکت اعلام نمود : مرحله نخست ترمیم دایک مرزی (خاکریز مرزی) هورالعظیم به پایان رسیده و خروج آب به سمت بخش عراقی تالاب مهار شده است.
وی افزود : حدود ۲۰ متر از دایک مرزی (خاکریز مرزی) تالاب هورالعظیم تخریب شده بود که علت آن کاهش فشار هيدرو استاتيک آب و تراکم و مقاومت پايين بستر و نیز احتمالاً زمین لرزه های اخیر در منطقه پیش بینی شده است .

ایشان اظهار داشتند : در مرحله نخست با احداث دایک حفاظتی (بند خاکی) ، مهار آب انجام شده و از تخلیه آب از بخش ایرانی هورالعظیم به بخش عراقی آن جلوگیری شده که این اقدام در راستای تثبیت خاک دایک مرزی و حفاظت از دیواره تخریب شده انجام گردیده است .
مسعود صادقی تأکید داشت : با استفاده از تجربیات گذشته و تلاش و تخصص پرسنل شرکت آبیاری کرخه و شاوور و همراهی معاونت حفاظت و بهره برداری از منابع آب سازمان آب و برق خوزستان ، خصوصاً مجموعه مدیریت مهندسی رودخانه این عملیات در کوتاه ترین زمان ممکن انجام گردید .

بعد از خشک شدن بند خاکی تازه احداث شده ، مرحله دوم ترمیم این دایک در محل تخریب شده در دستور کار این شرکت قرار گرفته و هم اکنون در حال انجام می باشد .