شرکت بهره برداری از شبکه های آبیاری کرخه و شاوور

نخستین شرکت بهره بردار دارای رتبه یک شبکه های آبیاری و زهکشی

سازمان آب و برق استان خوزستان

ّبهره بردار ، بهره بردار از شبکه های آبیاری ، شبکه آبیاری ، ابیاری ،شبکه ابیاری ، شبکه های ابیاری ، شبکه ، استان خوزستان ، اهواز ، حمیدیه
شرکت بهره برداری از

برگزاری دهمين جلسه کارگروه مشترک انتقال مدیریت آبیاری با محوریت تشکیل و ساماندهی تعاونی های آبادان

در راستای اجرای سیاست های کلی اصل ۴۴ ، دهمین جلسه کارگروه مشترک انتقال مدیریت آبیاری با محوریت تعاونی ها و تشکل های شبکه آبادان و با حضور مدیران تعاونی های منطقه منیوحی و اروند کنار در محل شرکت کرخه و شاوور برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی شرکت بهره برداری از شبکه های آبیاری کرخه  و شاوور ، دهمین جلسه کارگروه مشترک انتقال مدیریت آبیاری با محوریت تعاونی ها و تشکل های شبکه آبادان ، با حضور مدیران تعاونی های منطقه منیوحی و اروند کنار در محل شرکت آبیاری کرخه و شاوور برگزار شد. در این جلسه ابتدا مهندس یعقوب کرمی مدیر عامل شرکت آبیاری کرخه و شاوور در خصوص لزوم همکاری همه مسئولین با هدف رفع مشکل کشاورزان و همچنین لزوم عملگرایی کارگروه تا حصول نتیجه، تاکید داشته و از نمایندگان تعاونی های منطقه آبادان خواستند که با توجه به بحران کم آبی و مشکلات مناطق خود همکاری لازم را با مسئولین داشته باشند. ایشان با تاکید بر لزوم تقسیم وظایف  و تفکیک مسئولیت ها ، از نهاد های مسئول و حاضر درجلسه ، فرهنگ سازی لازم در این راستا، با هدف انتقال مدیریت آبیاری طی برنامه زمانبندی مشخص و تصویب شده، را خواستار شدند.

در ادامه ، خانم ادهم ملکی مدیر دفتر مشارکت های مردمی و نظام های بهره برداری آب ،اعلام داشتند که در این راستا و با هدف تحقق توانمند سازی تشکل ها ،  ۵۷ عملیات شناسایی شده، که طی برنامه زمانبندی می بایست به گونه ای که به تشکل ها آسیب وارد نشود، این عملیات ها به آنها  واگذار شود. ایشان تاکید داشت که در بحث مدیریت آبیاری به دنبال تقویت تعاونی ها و تشکل ها هستیم و از تمامی طرف های این توافق خواستند که به تعهدات خود با ایمان کامل پایبند باشند زیرا که ماهیت توافق نامه، مسئولیت پذیری و آموزش محوری است. ایشان در انتهای سخنانشان، به معرفی دستاورد های این کمیته پرداختند.
در پایان آقای شهیب زاده مدیر جهاد کشاورزی آبادان نیز بر لزوم همکاری مشترک و ساماندهی وضعیت کشاورزان تأکید داشتند. شایان‌ذکر است که در این جلسه نمایندگان تعاونی‌های بهاران و اروندکنار از منطقه منیوحی و اروندکنار ( ایستگاه‌های پمپاژ KO1 تا KO5 و KQ1 تا KQ11 )  مشکلات کشاورزان منطقه خود را جهت چاره‌اندیشی مسئولان مطرح نمودند.
در این جلسه مسئولین و کارشناسان معاونت حافظت و بهره برداری از منابع آب استان و همچنین معاونت ها و مدیران شرکت آبیاری کرخه و شاوور حضور داشتند.